Hore

Homestaging – ako si vybrať serióznu firmu?

4
november
2018
Homestaging – ako si vybrať serióznu firmu?

Úvod

Napriek tomu, že od „vzniku“ home stagingu prešlo už pár desiatok rokov, jeho dôležitosť si začíname uvedomovať až dnes. Realitný trh sa zväčšuje, dopyt po nehnuteľnostiach narastá a ľudia chcú stále viac investovať do niečoho vlastného (hmatateľného). Ako je potom ale možné, že pri takto priaznivých podmienkach sa stále nedarí niektoré nehnuteľnosti predať?

V tejto súvislosti si môžeme napríklad všimnúť, že pravidlá, ktoré pri predaji platili ešte pred pár rokmi, dnes už nefungujú. Dnes už napríklad nestačí mať nehnuteľnosť s dobrou polohou, dostupnou občianskou vybavenosťou, napojením na diaľnicu alebo hlavný ťah. Nehnuteľnosť už musí spĺňať aj mnoho iného, aby bola schopná čeliť tlaku „konkurenčných“ ponúk.   

Aj toto bol práve ten dôvod, prečo začal byť home staging v poslednom období čoraz častejšie vyhľadávaným pojmom. Predávajúci aj realitní makléri si začínali uvedomovať, že v horších časoch je home staging asi jediná cesta, ktorá pomôže predaju aj nepredajnej nehnuteľnosti. Samozrejme, ak do nej majiteľ nechce už príliš veľa investovať. Na rozdiel od rekonštrukcie je home staging lacný a rýchly, čo sa páči nie len predávajúcim, ale aj samotným realitným maklérom, ktorým je nehnuteľnosť zverená na predaj.

Na trhu je dnes už niekoľko firiem, ktoré sa home stagingu venujú. Stačí zadať kľúčové slovo do vyhľadávača a ponuka je dosť široká na to, aby sa v nej bežný užívateľ stratil. Ako si však vybrať tú správnu firmu? Čo je pri výbere home stagingovej firmy naozaj dôležité?

1. História a skúsenosti

Home staging ako taký sa neustále vyvíja. Je však veľmi dôležité, aby váš budúci dodávateľ služby home staging mal bohaté skúsenosti a prešiel si viacerými typmi nehnuteľností. Úplne inak sa napríklad pracuje na nehnuteľnosti, ktorá je dispozične neštandardná, ako na klasickom 2 izbovom byte. Roky skúseností vášho dodávateľa, ktorý home staging vyskúšal už asi na všetkom, zabezpečia, že ho už nič nové neprekvapí. Overiť skutočnú kvalitu jeho práce si môžete napríklad cez fototgrafie, ktoré firmy s týmto zameraním používajú na prezentáciu služieb asi najčastejšie. Porovnanie fotografií „pred“ a „po“ home stagingu vám pomôže utvoriť si lepšiu predstavu o rozsahu aj kvalite práce.

Zaujímať by vás však mali aj iné ukazovatele, ako „len“ pekné obrázky. Nakoľko je home staging hlavne o rýchlosti a ziskovosti z predaja, zamerať by ste sa mali aj na to, či je home staging od vybraného dodávateľa skutočne rentabilný, a aký veľký prínos pre vás bude mať. Za službu si predsa platíte, a preto vám odporúčame prepočítať si náklady na službu home staging a porovnať ich s reálnym prínosom.

My sme sa rozhodli ísť práve touto cestou a zverejniť vám reálne štatistiky bez ďalších prikrášlení. Pozrieť si ich viete priamo tu, na našom webe, pri každej jednej realizácii. Priemerné štatistiky naopak nájdete v  podkategóriách referencií „home stagin predaj“ a „home staging prenájom“. Nakoľko sa trh neustále vyvíja, klientom robíme individuálne analýzy ešte pred tým, ako im službu home staging odporučíme. Pri niektorých nehnuteľnostiach home staging totižto nemá pre klienta až tak veľký prínos, aby sa mu oplatiť. Vieme však nájsť aj iné, alternatívne riešenie.

2. Dostupnosť skladu doplnkov a nábytku

Podstata home stagingu, resp. jeho gro, spočíva v samotnom zariaďovaní a dekorovaní interiéru. Dekorovanie, ktoré má efekt a nie je iba zbytočnou stratou času a financií, musí byť dobre premyslené, cielené na správnu skupinu ľudí a zanechať v kupujúcom čo najlepší dojem, aby nemal viac potrebu uvažovať o inej ponuke. Najlepší dojem sa pri veľkej časti „nepredajných“ nehnuteľností, ktoré sú v ponuke aj niekoľko mesiacov, dá docieliť väčšinou iba refreshom vecí v domácnosti. V týchto prípadoch je potrebné priniesť naozaj mnoho, od nábytku, cez doplnky, kvety i ďalšie kúsky, ktoré oživia priestor, zútulnia, a dajú mu nový vzhľad. Veľakrát sa dá samozrejme pracovať aj s tým, čo sa v nehnuteľnosti už nachádza. Použitie týchto vecí by však nemalo byť na úkor kvality home stagingu, a tým pádom na úkor klienta.

Akákoľvek firma, ktorá nemá na prácu potrebné vybavenie, nemôže byť efektívna. Niekedy zručnosti či kreativita ako jediný nástroj nestačia. Na poriadny home staging je potrebné byť riadne vyzbrojený a pripravený aj na veľké zmeny interiéru v krátkom čase. Ak dodávateľ strávi iba výberom a nákupom všetkého, čo chce pri home stagingu použiť, aj niekoľko dní či týždňov, stráca potom táto služba svoj význam.

Skúsenosti a desiatky realizácií, ktoré sú za nami, nám ukázali, že najefektívnejší spôsob pre naozaj kvalitný home staging je mať vlastný sklad. V našom sklade preto držíme vyše tisíc kusov rozličného tovaru, ktorý je našim homestagerom hneď po ruke. Klientom tieto veci zapožičiavame na celú dobu predaja nehnuteľnosti, vďaka čomu ušetria aj na ďalších nákladoch. Nie je výnimkou ani to, keď potenciálny kupujúci má záujem nehnuteľnosť zakúpiť v stave, v akom sa práve nachádza – teda aj s našimi doplnkami. Takéto situácie nás tešia, pretože vidíme, že sa im naša práca naozaj páči. Takýmto ponukám sme samozrejme otvorení.

3. Referencie

Jedným z dôležitých parametrov pri výbere vhodnej home stagingovej firmy sú vždy referencie. Referencie sú zrkadlom kvality poskytovaných služieb a tiež miery spokojnosti zákazníka. Pre klientov a širokú verejnosť predstavujú tiež zdroj podstatných informácií o firme a jej službách, a pomáhajú k dosiahnutiu kvalifikovanejšieho rozhodnutia.

Naša firma si zakladá na transparentnosti a vysokej spokojnosti každého jedného klienta. Aj preto na našej stránke nájdete nie len case studies z jednotlivých realizácií, ale aj slovné referencie, ktoré nám naši zákazníci zanechali. Počas posledných rokov sme vytvorili množstvo úspešných home staging projektov, ktoré našim klientom priniesli nie len rýchlejší predaj či prenájom nehnuteľnosti, ale ušetrili aj nemalé finančné náklady. Naše referencie neustále dopĺňame, preto si vždy môžete pozrieť naše aktuálne spracované projekty i prácu.

Záver

Ako najdôležitejšie body pri výbere správnej firmy pre home staging by sme určite zaradili dlhoročné skúsenosti s home stagingom, možnosť zapožičania dekorácií a nábytku, ideálnu veľkosť dodávateľa, ktorý je pre klienta prínosom a referencie zákazníkov. Toto všetko vám vieme poskytnúť. Ozvite sa nám.

Autor článku

HOMEBRAND.sk

Jedinečnosť našej práce spočíva najmä v tom, že absolútne prihliadame na potreby, povahu a očakávania našich klientov. Venujeme sa dvom oblastiam, s ktorými sa na nás môžete obrátiť – naaranžovaniu (homestagingu) predávanej alebo prenajímanej nehnuteľnosti, a úprave bytov a domov pre vlastné bývanie.

Zaujali sme?
Stretnime sa.

nepovinné

Ing. Jacqueline Brandisová

+421 905 682 489
info@homebrand.sk