Hore

Z histórie homestagingu – Ako to celé začalo?

26
jún
2018
Z histórie homestagingu – Ako to celé začalo?

 

Pod pojmom homestaging si dnes väčšina Slovákov ešte nepredstaví nič. Ide o relatívne nový pojem, ktorý si však veľmi rýchlo našiel svoje miesto na trhu, a to najmä v kruhu realitných maklérov a investorov, ktorí ho s nadšením využívajú. Home staging totižto nesmierne napomáha k urýchleniu predaja nehnuteľnosti, ale i zvýšeniu predajnej ceny, čo je nepochybne obrovským benefitom. Bolo tomu však takto vždy? Akým vývojom musel home staging prejsť, kým sa dostal do súčasnej podoby?

A čo je to vlastne ten home staging? Ako home staging súvisí s predajom nehnuteľnosti a kde to celé vzniklo?

Pre pochopenie by sme home staging mohli charakterizovať ako službu, kde výsledným efektom je pretvorenie priestoru (interiéru, ale aj exteriéru) na miesto, kde si záujemca (váš kupujúci) vie predstaviť svoj domov či existenciu. Jednoducho povedané, miesto, do ktorého keď vkročí, povie si, „tu som doma“. Tento efekt, lepšie povedané „emóciu“, v ňom pri návšteve vašej predávanej nehnuteľnosti vyvoláte práve vďaka dobre upravenému interiéru, ktorý pôsobí útulne, vzdušne, štýlovo, jednotne a „neobývane“, alebo inak povedané aj nevybývane. Ak nadobudne z vašej nehnuteľnosti výborný dojem, ovplyvní to i jeho nákupné správanie a začne sa rozhodovať emotívne. Téme home staging, nákupnému správaniu a rozhodovaniu sme sa však už venovali v článku „Ako homestaging funguje“ , kde sa o tejto zaujímavej problematike môžete dočítať viac. Na tomto mieste sa však na home staging pozrieme z opačného smeru, a to z miesta, kde táto služba vznikla a prečo sa stala vo svete tak úspešná.

Ako vznikol home staging?

Než sa home staging stal tým, čím je dnes, existovali len rôzne rady maklérov, ako čo najlepšie predať byt alebo dom, ktorý im klienti zverili na predaj. Úplne prvý krát sa pojem home staging objavil  v roku 1972, kedy jeho zakladateľka, Barbara Schwarz, zistila, že oveľa rýchlejšie a drahšie sa predávajú práve tie nehnuteľnosti, ktoré sú čisté a “pripravené” pre nového majiteľa. Jej metódy sa stali veľmi populárnymi na prelome tisícročí a dokonca natoľko úspešnými, že viacerí realitní makléri a investori začali hľadať spôsob, akým “pretaviť” chladné nehnuteľnosti do útulných, po predaji volajúcich ponúk. Vďaka ich úsiliu a kreativite sa súbor obyčajných „pozorovaní, rád, tipov a trikov“ neskôr zjednotil a pretavil sa až do služby, dnes známej pod pojmom „HOME STAGING“ .

A ako to s home stagingom vyzerá dnes?

Ak sa trochu prenesieme z histórie a pozrieme sa na situáciu viac do prítomnosti, môžeme vidieť, že home staging, ktorý bol na počiatku len súbor rôznych trikov a poznatkov z pozorovania a neskôr prerástol až do vyhľadávanej služby, uspel. Home staging dnes doslova „frčí“ v zahraničných krajinách, akými sú Kanada či USA, kde je pre makléra predaj nehnuteľnosti bez vopred zrealizovaného home stagingu takmer nemysliteľný. Do pozornosti sa však každým rokom dostáva, čím ďalej tým viac, aj na Slovensku. Prispieva tomu určite aj situácia na trhu a zahraničné vplyvy. Realitní makléri si začínajú uvedomovať, že s home stagingom ide ich predaj rýchlejšie a ľahšie, čo pomáha aj ich klientom presťahovať sa skôr do ich novej vysnívanej nehnuteľnosti.

Dnes je však home staging oveľa väčší, ako len udržanie nehnuteľnosti v čistote a vykonanie zopár drobných zmien. Aj keď ide o „neinvazívny“ spôsob úpravy nehnuteľnosti bez nutnosti hĺbkových zásahov do stavby, ako napríklad pri rekonštrukcii, vyžaduje si takéto, na pohľad jednoduché dizajnovanie nehnuteľnosti, (väčšinou) oko skúseného homestagera. Sú to práve skúsenosti a nezávislý nestranný pohľad, vďaka ktorým je homestager schopný spraviť aj z nudnej alebo chaotickej nehnuteľnosti neodolateľný tovar. Majiteľ sa na svoj byt, alebo dom, v ktorom roky býval a prežíval v ňom rôzne zážitky, nedokáže pozrieť kriticky, nakoľko má k nemu citovú väzbu. Z toho potom môžu plynúť aj rôzne nesprávne rozhodnutia, ktoré brzdia predaj. 

Ako špecialisti na homestaging – HOMEBRAND – vám dokážeme ponúknuť profesionálny pohľad na vašu nehnuteľnosť bez emócií a s nadhľadom. Pri home stagingu sa vždy snažíme ukázať potenciál nehnuteľnosti a odprezentovať ju trhu v čo najlepšom svetle. Našu službu už vyskúšalo niekoľko stoviek klientov, o čom sa môžete dočítať v našej sekcii „referencie“ .

Autor článku

HOMEBRAND.sk

Jedinečnosť našej práce spočíva najmä v tom, že absolútne prihliadame na potreby, povahu a očakávania našich klientov. Venujeme sa dvom oblastiam, s ktorými sa na nás môžete obrátiť – naaranžovaniu (homestagingu) predávanej alebo prenajímanej nehnuteľnosti, a úprave bytov a domov pre vlastné bývanie.

Zaujali sme?
Stretnime sa.

nepovinné

Ing. Jacqueline Brandisová

+421 905 682 489
info@homebrand.sk