Čo je home staging? – Realitný marketing v praxi

Home staging. Odvetvie, ktoré od základu mení pravidlá predaja nehnuteľností na slovenskom realitnom trhu. Čo je to home staging, a ako ho využiť vo svoj prospech?

Čo je home staging? – Realitný marketing v praxi - HOME STAGING | HomeBrand

Pravidlá úspešného predaja bytov a domov na Slovensku sa v posledných rokoch rapídne menia. Zo zahraničia prichádza ďalší hráč, ktorý metie zo stola všetky doterajšie „ESÁ“. Poloha? Rozloha? Dispozícia? Ani tie nemusia fungovať tak dobre, ako dobrý realitný marketing.

Čo je home staging?

Stručne povedané, home staging je realitný marketing. Zameriava sa na estetickú úpravu nehnuteľnosti do podoby, ktorá má potenciál osloviť široký počet cieľových skupín (potenciálnych záujemcov).

O kvalitný home staging sa spravidla stará profesionálny home stager. Ten pomocou overených trikov tzv. „home staging tips“ pomôže nehnuteľnosti na predaj či prenájom vyzdvihnúť jej silné stránky.

Čo je home staging? – Realitný marketing v praxi - HOME STAGING | HomeBrand

Na to, aby home stager z nehnuteľnosti vyťažil maximum, využíva overené nástroje. Viete aké? Príjemné farebné ladenie, správne rozloženie nábytku v miestnosti, útulné bytové doplnky, vôňa či profesionálne fotografie prezentujúce nehnuteľnosť v jej najlepšom svetle. Toto všetko útočí na to najdôležitejšie pri predaji nehnuteľnosti – ľudské emócie.

Najlepší home staging je o emóciách

Na začiatku každej kúpy stojí túžba. A, čo je skutočnou túžbou záujemcov o bývanie? Nič racionálne za tým nehľadajte. To, čo rýchlo a výhodne predá resp. prenajme nehnuteľnosť, je pocit domova.

„Home staging je ako bonboniéra. Nikdy neviete, ktorý kúsok nehnuteľnosti záujemcov osloví.“

Atmosféru domova nič nenahradí. Je to najdôležitejší pocit, s ktorým môžete vy a váš home stager pracovať. Výsledkom home stagingu je interiér, v ktorom si záujemci o bývanie vedia svoj nový domov dokonale predstaviť.

Vo väčšine prípadov si tak záujemci o bývanie vyberú „ten pekný bytík“, v ktorom sa už na obhliadke cítili ako doma. A to aj napriek tomu, že iné nehnuteľnosti lákali lepšími parametrami.

Ako využiť home staging vo svoj prospech?

Kedy sa vám oplatí využiť home staging? VŽDY, keď sa chystáte predať alebo prenajať nehnuteľnosť. Nasledujúce príklady vám prezradia, čo viete home stagingom dosiahnuť v rôznych situáciách na trhu.

Keď ponuka prevyšuje dopyt

V prípade, že počet nehnuteľností na realitnom trhu je väčší, ako počet záujemcov, sa môže nehnuteľnosť bez home stagingu v množstve ponúk ľahko stratiť. Predávajúci čakajú na predaj dlhé mesiace, a nakoniec, ešte aj znížia cenu.

Čo je home staging? – Realitný marketing v praxi - HOME STAGING | HomeBrand

 

Ak využijete služby profesionálneho home stagera, nemusíte znižovať cenu nehnuteľnosti. Rýchlo oslovíte široké publikum záujemcov, ktorý si vašu nehnuteľnosť, v mori šedého priemeru, okamžite všimnú.

Keď dopyt prevyšuje ponuku

Opačnou situáciou na trhu je stav, kedy záujemcov o kúpu nehnuteľnosti je viac, ako počet ponúkaných nehnuteľností na predaj. Na prvý pohľad sa vám to môže zdať ideálne. Nemusíte nič robiť a vaša nehnuteľnosť sa, pravdepodobne, aj tak predá. V tom máte pravdu. No, prečo túto situáciu nevyužiť vo svoj prospech? Ak sa nehnuteľnosti predávajú a prenajímajú rýchlo a ľahko, zvýšte ich cenu ešte viac zvýšením ich hodnoty vďaka home stagingu!

 

Čo je home staging? – Realitný marketing v praxi - HOME STAGING | HomeBrand

Bez home stagingu sa vyššia cena za nehnuteľnosť nebude kupujúcim páčiť. Ponúknite im preto niečo „špeciálne“, čím sa odlíšite od porovnateľných nehnuteľností vo vašom okolí. Ideálnou voľbou je home staging. Home staging odkryje silné stránky nehnuteľnosti a kupujúcim ukáže, že táto nehnuteľnosť za to naozaj stojí.

Keď ponúkate prázdnu nehnuteľnosť

Ak ponúkate holobyt alebo holodom, z vlastných skúseností vieme povedať, že predaj nehnuteľnosti vám potrvá istý čas. Prázdne miestnosti totiž neponúkajú žiadnu emóciu. Vyššie sme spomínali, prečo sú emócie pri predaji také dôležité. Druhou nevýhodou prázdneho bytu alebo domu je, že záujemci si svoj nový domov nevedia v prázdnom priestore dobre predstaviť. 

Čo je home staging? – Realitný marketing v praxi - HOME STAGING | HomeBrand

 

Pre prázdne byty alebo domy tak ostáva pre stranu predávajúceho najväčším „ESO-m“ v rukáve len nižšia predajná cena. Home staging prázdnej nehnuteľnosti môže ale karty obrátiť vo váš prospech. Prázdny priestor odprezentuje v jeho plnej kráse, a odkryje všetky pozitíva, ktoré nehnuteľnosť ponúka.

Keď ponúkate zabývanú nehnuteľnosť

Druhou kategóriou sú nehnuteľnosti, ktorým v podstate nič nechýba. Aj napriek tomu sú pre potenciálnych kupujúcich málo atraktívne. Prečo? Pretože z domu na predaj či bytu na prenájom ešte „srší“ energia jej pôvodných resp. súčasných majiteľov.

Sušiaca sa bielizeň, detské hračky v obývačke, magnetky z dovoleniek na chladničke, špecifické dekorácie, nábytok či farby... Možno si poviete, že sú to len drobné detaily, pri ktorých na predaji nehnuteľnosti až tak nezáleží. Pravdou je, že odlákajú záujemcov o bývanie skôr, než si začnú všímať to podstatné – pozitíva priestoru.

Čo je home staging? – Realitný marketing v praxi - HOME STAGING | HomeBrand

 

Pre majiteľa zabývanej nehnuteľnosti nie je nič ľahšie, než si objednať služby profesionálneho home stagera. Home stager sa postará o to, aby nehnuteľnosť, ktorú ponúkate na predaj, bola kupujúcim správne odprezentovaná. Bytu alebo domu prinavráti stratený šarm, čím zvýši šancu na jeho rýchly predaj alebo prenájom. Po home stagingu potenciálnym záujemcom nič nebráni, aby si obhliadku ich budúceho domova naplno vychutnali.

Keď ponúkate starú nehnuteľnosť v pôvodnom stave

Predať starú nehnuteľnosť bez rekonštrukcie je často náročné. Kupujúci si hneď predstavia obrovský balík peňazí, ktorý do nej musia investovať. Množstvo práce, vynaloženého času – a bude výsledok vôbec stáť za to? Nehnuteľnosť bez rekonštrukcie tak ostáva v ponuke dlhé mesiace, a jej predaj si vyžaduje veľa trpezlivosti zo strany predávajúceho. Niekedy sa predaj vôbec nepodarí, a jediné, čo predávajúcemu ostáva, je po niekoľkýkrát znížiť cenu. To ale nemusí byť váš prípad.

Čo je home staging? – Realitný marketing v praxi - HOME STAGING | HomeBrand

 

Ak máte finančnú rezervu, a nie ste nútený predať nehnuteľnosť okamžite, aj za cenu nízkej predajnej ceny,  môžete kupujúcich v rekonštrukcii predbehnúť. Negatíva starej nehnuteľnosti, z ktorých má väčšina kupujúcich, prirodzene, obavy, prestanú existovať. Po rekonštrukcii nezabudnite ani na kvalitný home staging. Uvidíte, že investície do rekonštrukcie a home stagingu sa vám pri predaji, resp. prenájme vrátia aj so ziskom.

Profesionálny home staging je výhodný

Nie je home staging ako HOME STAGING. Na slovenskom realitnom trhu sa toto odvetvie ešte len prebúdza. Developerské firmy, ako aj realitné kancelárie, si čoraz viac uvedomujú jeho prínos pri predaji nehnuteľností, a klientom (predávajúcim) ho začínajú poskytovať v rôznych podobách. Od upratania nehnuteľnosti, cez drobné dekorovanie, až po kompletnú premenu či zariadenie interiéru. Ktorý rozsah interiérových úprav je však skutočne efektívny? Dá sa upratanie nehnuteľnosti považovať za home staging?

Dobrým základom pred každým home stagingom je, bezpochyby, upratanie nehnuteľnosti. Pri zabývanom byte alebo dome je to najmä odloženie osobných vecí, ktoré sme spomenuli vyššie. Tu sa však cesta home stagingu, rozhodne, nekončí. A ak by vás niekto chcel presvedčiť o opaku, zbystrite.

Čo je home staging? – Realitný marketing v praxi - HOME STAGING | HomeBrand

 

Po odprataní vecí (či už firmou, alebo samotným majiteľom) prichádza na rad home staging. Nasledujú úpravy, ktorých kroky treba dômyselne a vopred premyslieť. Nesmú byť pre klienta časovo, ani finančne príliš náročné. Zároveň, musia mať výrazný vplyv na predaj nehnuteľnosti. Tak, aké to sú?

Každá nehnuteľnosť je iná, a preto je potrebný aj iný prístup zo strany home stagingovej firmy. Niekedy, naozaj, stačí len upratať a priestor na-dekorovať doplnkami. Inokedy je nutné vymeniť aj nábytok, svietidlá či vymaľovať steny. Žiaľ, sú aj také nehnuteľnosti, ktoré zachráni už len rekonštrukcia. Na home staging si preto nájdite takú firmu, ktorá vám poskytne hodnotné rady, ktoré vás nebudú stáť zbytočne veľa, a v prípade nutnosti vám zabezpečí kompletný servis.

Naša firma HomeBrand vám toto ponúka. Skúsenosti a kompletný servis, ktorý zahŕňa home staging na profesionálnej úrovni, prenájom nábytku a doplnkov z vlastného skladu, nafotenie nehnuteľnosti pre inzerciu klienta, či zastrešenie rekonštrukcie.

Čo je home staging? – Realitný marketing v praxi - HOME STAGING | HomeBrand

 

Fungujúci home staging ukážu čísla

Nie len rozsah služieb, ale aj úspešné realizácie či štatistiky home stagingovej firmy svedčia o jej kvalite. Profesionáli vám dovolia nahliadnuť aj do zákulisia predaja či prenájmu predchádzajúcich projektov. V štatistikách nájdete údaje o zhodnotení nehnuteľností PO home stagingu i porovnanie doby predaja PRED home stagingom a PO ňom.

Taktiež vám ukážu štatistiky, ktoré hovoria o tom, koľko finančných prostriedkov majiteľ nehnuteľnosti na predaj či prenájom ušetril, a koľko financií získal extra po tom, ako sa jeho nehnuteľnosť PO home stagingu predala či prenajala.

Z týchto údajov sa dozviete, či sa investícia do home stagingu so spoločnosťou, ktorú ste si vybrali, vyplatí.

Štatistiky projektov, ktoré sme pre našich klientov robili, nájdete na našom webe v sekcii projekty. Stačí si zvoliť kategóriu a vybrať projekt, o ktorom sa chcete dozvedieť bližšie informácie.

„Nie len život, ale aj home staging je ako bonboniéra. Nikdy neviete, ktorý kúsok nehnuteľnosti na predaj či prenájom záujemcov osloví.“

Preto treba na úspešný predaj či prenájom pripraviť aj ten najposlednejší kút v byte.

Čo je home staging? – Realitný marketing v praxi - HOME STAGING | HomeBrandO kvalitnom home stagingu hovoríme vtedy, keď nehnuteľnosť vzbudí emóciu v čo najväčšom počte potenciálnych záujemcov. Čím viac ich bude, tým rýchlejšie sa byt alebo dom predá resp. prenajme za požadovanú sumu. Investujte múdro a stavte na profesionálny home staging od HomeBrand.

Zdieľať článok na: