História home stagingu – ako vznikol?

Pojem home staging dnes ešte väčšine Slovákov veľa nepovie. Ide o relatívne nové odvetvie, ktoré si však veľmi rýchlo našlo svoje miesto na trhu s nehnuteľnosťami. Využívajú ho najmä realitní makléri a realitní investori. Prečo? Pretože home staging napomáha k urýchleniu predaja  zvýšeniu jeho predajnej ceny nehnuteľnosti. Akým vývojom musel home staging prejsť, kým sa dostal do súčasnej podoby?

História home stagingu - ako vznikol? - HOME STAGING | HomeBrand

Ako vznikol home staging?

História home stagingu začína dávno predtým, ako vznikol samotný pojem. Než sa home staging stal tým, čím je dnes, existovali len rôzne rady realitných maklérov, ako čo najlepšie predať nehnuteľnosť. O ucelenom odvetví s vlastnými pravidlami však ešte nechyrovali.

Prvá lastovička

Úplne prvý krát sa pojem home staging objavil  v roku 1972, kedy jeho zakladateľka Barbara Schwarz zistila, že oveľa rýchlejšie a drahšie sa predávajú nehnuteľnosti, ktoré sú čisté a dôkladné pripravené pre nového majiteľa. Začala drobné zmeny vykonávať v nehnuteľnostiach, ktoré ponúkala na predaj ona sama. Reorganizovala nábytok, dekorovala prázdne police, šuchorila vankúšiky a mnoho iného. Jej metódy sa stali veľmi populárnymi na prelome tisícročí.

Môžu za to makléri

Na základe účinných rád Barbary Schwarz začali realitní makléri a investori húfne hľadať aj ďalšie spôsoby, ktoré by pomohli pretaviť chladné priestory na útulné nehnuteľnosti na predaj. Aj vďaka ich úsiliu a kreativite sa súbor obyčajných pozorovaní, rád, tipov a trikov neskôr zjednotil a pretavil do služby, dnes známej ako „HOME STAGING“ .

História home stagingu - ako vznikol? - HOME STAGING | HomeBrand

Home staging súčasnosti

História home stagingu je už dávno za nami. Prenesme sa do prítomnosti.  Súbor rôznych trikov a poznatkov z pozorovania, ktorý prerástol vo vyhľadávanú službu, na trhu uspel. Home staging dnes doslova „frčí“ v zahraničných krajinách, akými sú Kanada či USA, kde je predaj nehnuteľnosti pre realitného makléra bez vopred zrealizovaného home stagingu takmer nemysliteľný.

Slovensko sa zobúdza

Na Slovensku sa home staging dostáva do pozornosti maklérov a bežných predajcov nehnuteľností čoraz viacej. Aj keď omnoho pomalšie, ako v zahraničí. Zatiaľ čo v zahraničných krajinách nemajú home stagingové firmy problém zohnať svojich klientov, na Slovensku treba ľudí ešte stále o výhodách služby presviedčať. Teší nás však, že najmä realitní makléri si postupne začínajú uvedomovať, že s home stagingom ide predaj rýchlejšie a ľahšie, čo ocenia aj ich klienti v podobe vyššej provízie z predaja.

Profesionálny home staging značí kvalitu

Na rozdiel od minulosti je dnes home stgaing omnoho sofistikovanejší a komplexnejší. Už nestačí nehnuteľnosť len upratať a našuchoriť vankúšiky. Aj keď ide o „neinvazívny“ spôsob úpravy nehnuteľnosti bez nutnosti rekonštrukcie, home staging si už vyžaduje oko skúseného profesionála. Ten sa musí vyznať v modernom dizajne, štýloch, kombinovaní farieb i marketingu. Aj skúsenosti a nezávislý nestranný pohľad napomáha home stagerom spraviť z nudnej alebo chaotickej nehnuteľnosti neodolateľný tovar na realitnom trhu.

Ako špecialisti na home staging vám dokážeme ponúknuť profesionálny pohľad na vašu resp. klientovu nehnuteľnosť. To všetko bez emócií a s nadhľadom. Pri home stagingu sa vždy snažíme ukázať potenciál nehnuteľnosti a odprezentovať ju na trhu v čo najlepšom svetle. Našu službu už vyskúšali desiatky klientov, o čom svedčia aj naše úspešne zvládnuté projekty.

Zdieľať článok na: