Ako funguje home staging cez emócie?

Emócie sú od nepamäti jednou z dôležitých hybných síl ľudstva. Hrajú svoju nemalú rolu aj v psychológii nákupného správania. Majú vplyv na naše rozhodovacie procesy či kúpiť, alebo nekúpiť. Prečo o tom hovoríme? V článku si priblížime, ako funguje home staging práve na základe emócií.

Ako funguje home staging cez emócie? - HOME STAGING | HomeBrand

Ako funguje home staging cez prvý dojem?

Prvý dojem je nesmierne dôležitý. Je vlastne jediný. Na druhýkrát ho, skrátka, nespravíte. Preto musí byť záujemca o bývanie už pri „prvom kontakte“ s nehnuteľnosťou ohromený. Prvý dojem totiž utvára obraz o nehnuteľnosti, ktorý sa s ním nesie počas celej obhliadky.

Existuje tvrdenie, že o kúpe rozhoduje už prvých pár sekúnd. Zoberte si, za aký krátky časový úsek, musíte záujemcu zaujať – vytvoriť ten dokonalý prvý dojem. Zablatená rohožka či smeti položené pri dverách neprichádzajú do úvahy. Záujemca vníma nie len to, čo vidí, ale aj cíti. Ak ho nechcete odplašiť na zvyšok obhliadky, nedopúšťajte sa takýchto chýb.

Pri kúpe nehnuteľnosti ide o veľa, a preto bude záujemca obzvlášť vnímavý na nedostatky vašej nehnuteľnosti. Nevníma len vizuál samotný, ale vníma aj všetky farby, vône, zvuky i materiály ktoré mu na záver utvoria celkový, dobrý alebo zlý dojem o vašej nehnuteľnosti. Keď zapôsobíte už na úvode a laďku, ktorú ste nastavili si udržíte až dokonca, je väčšia šanca, že záujemca spraví toľko očakávaný krok – nakúpi.

Ako funguje home staging cez emócie? - HOME STAGING | HomeBrandEmócie pri nákupnom rozhodovaní

Emócie nám niekedy dokážu poriadne popliesť hlavu. Ideálnym príkladom sú nákupné centrá, ktoré vás vítajú špecifickou omamnou vôňou priamo pri vchode. Každé nákupné centrum používa inú vôňu, ktorá má vo vás vyvolať familiárny pocit spojený s nákupom v danom centre.

Home stageri využívajú podobné triky, aby záujemcom tak trochu „poplietli zmysly“. Príjemné osvetlenie či vôňa sviečok v obývačke navodzujú príjemnú atmosféru domova. To, čo má však reálne rozhodujúci vplyv na kúpu nehnuteľnosti, vytvárajú všetky drobné detaily. Teplé osvetlenie, harmonicky zladené farby, mäkučké vankúše, štrikované deky, čerstvé kvety, krásne dekorácie, a aj veľmi dôležitý poriadok.

Asi nič nedokáže pokaziť celkový dojem viac, ako chaotická domácnosť, ktorú kupujúci vidí za bežnej „prevádzky“. Riady v dreze, rozsypané hračky na zemi, rozložené knihy či poznámky do práce. O kvalitách vašej nehnuteľnosti je potom už ťažko diskutovať, keď ste neúmyselne sústredili všetku pozornosť vášho záujemcu na tieto veci.

Všimli ste si, že sme ani raz nezmienili polohu nehnuteľnosti, metre štvorcové či počet izieb? Pri emocionálnych apeloch odchádzajú racionálne argumenty akosi do úzadia. Vtedy home staging funguje dokonale.

TIP: Home stageri častokrát používajú naservírované koláčiky, fľašu šampanského či vázu so živými kvetmi. Aj to sú nástroje vďaka ktorým sa môže záujemca cítiť viac ako doma. 

Predstavivosť pri kúpe nehnuteľnosti

Viete si v mysli predstaviť, ako by ste zariadili úplne prázdnu miestnosť? Ak áno, gratulujeme! Ste jedným z mála, ktorý to naozaj dokáže. Väčšina ľudí však túto „schopnosť“ nemá, a to je práve dôvod, prečo sa prázdne byty predávajú ťažšie.

Kupujúci si vie len ťažko predstaviť, ako by jeho nový byt alebo dom vyzeral so zariadením. Prázdne miestnosti tiež vyzerajú menšie, ako reálne sú. Pre takéto byty je home staging ideálnym riešením. Pomocou home stagingu sa vlastne načrtne účel jednotlivých miestností a možnosti rozloženia zariadenia, čo kupujúcemu poskytne „hmatateľnejšiu“ predstavu.

A, načo toľko práce okolo zariaďovania? Žijeme vo svete moderných technológií, 3D vizualizácií a 3D prehliadok. Je však rozdiel v tom, ako funguje home staging a digitálny svet. Home staging sa líši v tom, že kupujúci vníma  to, čo sa okolo neho deje emocionálnejšie i zmyslovejšie . Je tak povediac v strede diania, čo sa pri vizualizácii povedať nedá.

Pri home stagingu si kupujúci môže v reálnom čase a na reálnom mieste prehliadnuť priestor a pocítiť atmosféru danej nehnuteľnosti. Ľahšie sa mu vžíva do kože jej obyvateľa. A to sú presne tie momenty, ktoré rozhodujú o kúpe nehnuteľnosti.

Ako funguje home staging cez emócie? - HOME STAGING | HomeBrandAko funguje home staging so správnymi farbami a štýlom?

Pri home stagingu sa používajú najmä zemité farby, ako rôzne odtiene hnedej, sivej, béžovej či bielej. Tieto odtiene sú nám najprirodzenejšie, a preto na nás pôsobia upokojujúco. Vytvárajú dojem čistoty. V kombinácii s teplým osvetlením a štýlovými doplnkami naplnia nehnuteľnosť na predaj želanou atmosférou domova.

U nehnuteľnosti, ktorá prešla rukami skúseného home stagera, by ste len ťažko hľadali výrazné prvky alebo krikľavé farby. Ak sa ich home stager predsa len rozhodne použiť, dokáže ich naaranžovať s citom.

TIP: Majitelia sa veľakrát nedokážu odosobniť od svojej nehnuteľnosti a zhodnotiť jej stav objektívnym spôsobom. Nie je to, ale ich chyba! K nehnuteľnosti a veciam ich viaže citová väzba, ktorá im v tom bráni. Bohužiaľ, to má častokrát negatívne dopady aj na predaj. Názor odborníka je preto na mieste. Odborný home stager nie je citovo zainteresovaný a dokáže sa na nehnuteľnosť pozrieť aj kritickými očami a dobre poradiť.

Pravidiel pri home stagovaní nehnuteľnosti je nespočetne veľa a bežný človek sa v nich môže ľahko stratiť. Ak ste však nadšencom zariaďovania a trúfate si pustiť sa do home stagingu sami, možno vám fotografie z našich realizácií pomôžu v inšpirácii. Držíme palce! 😊

Ak ste ale na opačnej vlne a zariaďovanie vám spôsobuje stres, alebo len jednoducho nemáte čas, netrápte sa zbytočne a kontaktujte nás. My sa postaráme o kvalitnú úpravu a rýchly predaj vašej alebo klientovej nehnuteľnosti.

Zdieľať článok na: